Угрорусские (молдавские, начало 18 века)
Закляти гостецъ больного человека (глаголи трижды).
«Ишолъ самъ милостивый Господь Богъ райскіими путми и гостиннцѣ, и стрѣтилъ гóсца и гости’цу и со го’счаты, и ре’че имъ: «где и камо иде’те».
И рекоша ему: «милостивый Господи, идемо мы въ чловечую гла’ву, вла’сы егó крутити, главу и мозок его сушити, кости ломити, жылы торгати, тѣло его псовати.»
Тогда рече имъ Господь: « окаянныи, не можете вы дойти и доступити до моего раба божія имрекъ, бо я тамъ былъ съ святыми аггелы и архаггелы, херувимы и серафимы и съ святыми апостолы, и положилъ емъ (есмь) на немъ печать свою, пресвятый честный крестъ, и не можете вы дойти и доступити до моего раба божія имрекъ, до его главы, до его мозгу, до его власовъ, до его костій, до его жылъ, до его сердца, и до всего тѣла его.
Заклинаю тя моцію и благодатію святого духа, да отступите въ свой тартаръ, бо тамъ есть окно, на томъ окнѣ есть камень, на томъ камени сѣдитъ чорный чловекъ, пойдѣте вы до того чорного чловека, не молитванного и некрещенного, , кровь его пійти, вла’сы и гла’ву его крутѣте и мозокъ его сушити, кости’ и жылы его ломлѣте, и вшидко тѣло его псуйте’. Тамъ вамъ естъ допущенный всякій гостецъ со густицею и со госщаты, съ вѣдми и съ вѣдяты, съ восточными и западнѣми, съ южными и сѣверными, съ мертвыми и cлѣпыми’, тамъ перси’ его подлѣгайте, подступуйте, духъ залѣгайте, уха’ его фукайте, зрокъ очій его зрывайте и гласъ его утратѣте, и тамъ ся веселѣте, по всемъ тѣлѣ его, вла’сы главу его крутѣте, тѣло его псуйте , ставы его змѣтуйте, жилы его зрывайте; тамъ васъ замыкавъ и запечетую всякій гостецъ, витый гостецъ, крутый гостець, ставы змѣтающій гостецъ, кости змѣтающій гостецъ, сердце болящій, стра’вы студящій, бѣлмо творящій и полудотворный (sic).»
Стала пречистая Марія мати Іисусъ Христова съ святымъ своимъ сыномъ на водѣ Іорданстѣй, на Іорданскомъ камени’, и зміевы гла’вы спалилъ силою своею, и пи’cаніе шатанское поте’ръ, такожъ силою и моцію божественною, вшелякий гостецъ, Господи, помози, ми закляти и замкнути, замыкаю его до дне судного, аминь.
Силная есть моць и лютая болезнь , спе’речены’ гостець и рушенный отъ нечистаго духа и отъ нечистой вѣди, лукавой лукави’цѣ, упирѣ оупирѣцѣ и дюгъ дюговицѣ и вшелякій боль рушеный и спереченый укладаю тихо лехко. Милостивый Господь Богъ запрѣтилъ пресвятымъ своимъ словомъ, абы немоглъ ся на высоту высити и въ широту шырити, вшелякій гостець и гостицу и гощата, заклинаю васъ и запечетую васъ отъ сего раба божія имрекъ Богомъ жывымъ и всѣми святыми. Милостивый Господи, буди мнѣ на помочи гостецъ умертвити и силу его утратити’ и всю мощь его загубити , по сто нохтій его не роспустити , абы крещеное тѣло его не шемоталъ ( szamotac — теребить , рвать ) и въ немъ не игралъ , а ни’ сердце его не палилъ , жилы не торгалъ, очи его незрывалъ. Ишолъ Господь Богъ путемъ и о’брѣте чловека прокаженного и болного. Рече ему чловекъ: Господи, аще хощу, можешъ ли мя очи’стити’. Ялъ его Господь Богъ за десну руку и глагола ему: очистися и у’твердися, змоцнѣлся и утвердился тоею благодатію божію (sic). Господи, запрети т (300) болевъ и девять, абы очи его незрывалъ, гласъ не тратилъ и воздухъ незалѣгал, вла’сы не крутилъ, гла’ву не заверталъ, госцу’ стро’коватый, дощковатый, вансоватый, гостець пушный, завроти’стый, трудоватый, запрѣщаю тебѣ Богомъ жывымъ, именемъ его святымъ, да не возможеши южь болше рабъ божій имрекъ слаби’ти, трапити’, разпаляти, студи’ти, пущити’, вшелякій боль не можетъ ся въ немъ рушити’. Гды былъ извюлъ и заразилъ оного первозданнаго чловека Адама діяволъ, которій ся подносилъ противко Бога отця небесного, который сътворилъ седмъ десятъ и седмъ болестій. Повстань, судія праведный, лѣкарю моцный, ты бо, вѣмъ, имаешъ моцъ запрѣтити’ всякій гостець и всякій боль, токмо словомъ своимъ святымъ, не токмо словомъ, но волею’ своею святою, да уложится всякій го’стецъ, подвитый, подвиненый, подлятый, преступленый, сѣденый. испи’тый, и всякій нечыстый духъ и гостець. Закли’наю тя моцію святою пречистою дѣвою богородицею всѣхъ васъ, елико васъ естъ, гостецъ и гостицю и госщата и со внучаты и правнучаты, будѣте запрѣщенныи по шестидесяти и по три девяти болестій отъ сего раба божія имрекъ отъ е’го гла’вы, отъ его власовъ, отъ тѣмени, отъ мозгу, отъ óчій и зѣни’ць и отъ ухъ, отъ горла, отъ его жылъ и составовъ, и отъ сердца его, и отъ чрева его, и отъ костій его, и отъ всего тѣла его, отъ рукъ его, отъ ногъ его и палцій его, яко Господь Богъ запрѣтилъ каменеви, абы неросъ, и не ростетъ отъ того часу. Такожь презъ благодать и запрещеніе святого духа и пречистои Марію (sic) матере божей и всѣхъ святыхъ, не можется шырити и въ высоту высити вшелякій боль и гостець въ рабъ божій имрекъ, будѣте запрѣщенныи и прокляты и избѣглы, и ктому никогда же возвратныи, запрѣщаю вамъ отъ сего раба божія имрекъ, отъ его главы, отъ его власовъ, отъ его очій, отъ горла, отъ всѣхъ съставовъ его, отъ персій его, отъ сердца его, отъ утробы его, отъ бедръ его, отъ предѣлъ его, отъ колѣнъ его, отъ ногъ его и палцій его, от нохцій его, отъ всѣхъ съставовъ тѣла его крещеного, запрѣщаю ти, абы есъ былъ невозвратный къ рабу божему имрекъ днесь и заутра ажъ на вѣки вѣкомъ, аминь.»
-----------
Гостец, гостица и гощата- все болезни (шестьдесят и тридевять), которые сотворил диавол и заразил ими Адама. При прогнании гостца знахарь перечисляет все части челов. тела, гостец может быть везде.
Обратная ссылка: https://mooncatmagic.com/raznoe/240/ugrorusskie-zagovory/3347/